Koliko puta vam se dogodilo da taman kad ste malo ispružili noge da odmorite, zvoni telefon i nakon što se javite slušate sugovornika s druge strane slušalice kako vam nudi po izrazito povoljnoj cijeni nekakav madrac, fotelju, lijek za vaše zdravstvene tegobe uz dodatni poklon. Ako ste strpljivi odslušat ćete do kraja i zahvaliti na ponudi ili ako vas je baš nazvao kad ste na poslu ili nemate vremena za razgovor, zahvalit ćete i prekinuti ili jednostavno iznervirani čestim takvim pozivima spustit ćete slušalicu nakon prve rečenice. I time ste riješili problem iako ne do kraja jer se zapitate kako u svim sadašnjim mjerama zaštite osobnih podataka vaš broj stalno netko zove i koristi. Još je veći problem kada se javi osoba, obično umirovljenici, usamljeni ljudi koji su željni razgovora i kad čuju ugodan glas, započnu razovor te čak pristanu kupiti što im se nudi, ali često kad to stigne na kućnu adresu, shvate kako su nasjeli. Da bi se takve stvari, odnosno pozivi spriječili Zakonom o zaštiti potrošača uveden je registar "Ne zovi" u siječnju 2017. godine, a vodi ga HAKOM - Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti.
Svi koji ne žele da ih trgovci kontaktiraju putem telefona, SMS i MMS poruka
U ovom besplatnom javnom registru su telefonski brojevi građana koji ne žele da ih trgovci kontaktiraju putem telefona ili SMS i MMS poruka u svrhu promidžbe i prodaje putem telefona. Zahtjevi za upis u ovaj registar svatko može podnijeti kod svog teleoperatera, koji onda brojeve upisuje u registar, a isto tako ih i ispisuje iz registra. Teleoperater broj upisuje u registar u roku od 7 dana od zaprimanja zahtjeva. Registar "Ne zovi" je javan i prikazuje samo tri informacije: je li pojedini broj upisan u registar, jesu li za taj broj povučene sve prethodno date privole i vremenska oznaka kada je broj upisan u registar. Dakle, telefonske brojeve upisane u ovaj regsitar trgovci ne smiju zvati, niti im slati poruke svejedno prodaju li vam posuđe, razne pretplate, dopunsko zdravstveno osiguranje, dodatke prehrani, usisavače, različite usluge. Dogodi li se ipak da vas trgovac nazove ili pošalje poruku iako ste upisani u registar, za kršenje Zakona o zaštiti potrošača, odnosno kontaktiranje brojeva upisanih u Registar u svrhu promidžbe i prodaje, nadležan je Državni inspektorat.
(Više u tiskanom izdanju Posavske Hrvatske)