Posao povjeren konzorciju u kojem je iskusna ĐĐ Montaža
U sjedištu Hrvatskih cesta 16. srpnja potpisan je ugovor za izgradnju mosta preko rijeke Save kod Gradiške. Gradnju četverotračnog mosta dužine 462 metra, ukupne vrijednosti 19,5 milijuna eura, u podjednakom iznosu financiraju Republika Hrvatska i Bosna i Hercegovina, a gradit će ga konzorcij koji čine bosanskohercegovački Integral Inženjering te hrvatski Đuro Đaković Montaža i Zagreb-Montaža, a rok izgradnje je 30 mjeseci. Investitori su Hrvatske ceste i Ministarstvo prometa Bosne i Hercegovine, te su ugovor o izgradnji potpisali predsjednik Uprave Hrvatskih cesta Josip Škorić, zamjenik ministra prometa BiH Saša Dalipagić i, uime izabranog konzorcija, direktor tvrtke Integral Inženjering Dragan Jevtović, a u nazočnosti hrvatskog ministra mora, prometa i infrastrukture Olega Butkovića.
Josip Škorić pritom je kazao kako će natječaj za izgradnju pristupne ceste od Okučana do mosta biti raspisan do kraja godine, te očekuje da će projekt biti završen u planiranom roku, dodajući kako će se usto morati izgraditi i novi granični prijelaz prema Bosni i Hercegovini, što je u nadležnosti Ministarstva financija.
Most preko Save kod Stare Gradiške dio je planirane brze ceste od granice Republike Mađarske preko Virovitice i Okučana do granice s Bosnom i Hercegovinom, gdje se spaja na autocestu Gradiška-Banja Luka, te je dio koridora E661, povezujući srednju Europu s Jadranskim morem, sve od Balatona u Mađarskoj do Splita. Bit će izgrađen oko četiri kilometra zapadno (uzvodno) od sadašnjeg mosta Gradiška i spojen s autocestom Zagreb-Lipovac novom, četverotračnom, 9,5 kilometara dugom cestom koju također treba izgraditi. Očekuje se da će natječaj za izgradnju ove spojne ceste, vrijedne oko 410 milijuna kuna, biti raspisan još ove godine. S bosanske strane već je izgrađen novi veliki granični prijelaz te spoj na autocestu prema Banja Luci. Ovaj most, čija je gradnja dogovorena još prije osam godina, od velike je prometne važnosti za Bosnu i Hercegovinu, jer će biti poveznica s Europskom unijom. Da je tome tako potvrđuju i riječi pomoćnika ministra prometa BiH Dalipagića koji kaže da će ovaj most biti glavna poveznica BiH s Europskom unijom, a zanimljivo je da je predsjednik Republike Srpske Milorad Dodik podršku Hrvatskoj u Parlamentu BiH te onemogućavanje SDA u pokušajima sprječavanja izgradnje mosta Pelješac uvjetovao ugovaranjem izgradnje ovog mosta.
Dodajmo na kraju i to da je procijenjena vrijednost radova na mostu 221 milijun kuna, odnosno 30 milijuna eura bez PDV-a, a ponuda odabranog konzorcija iznosi 19,5 milijuna eura. Na natječaj za izgradnju mosta javili su se i konzorcij talijanskih tvrtki ICM i Maeg Construzioni, te konzorcij Heringa iz BiH i beogradske Mostogradnje. Talijani su odbijeni zbog previsoke cijene (46,2 milijuna eura), dok je bosansko-srpski konzorcij (vrijednost 41,4 milijuna eura), odbijen zbog dugovanja državi.