Turizam

21.9.2012.
Posavska Hrvatska

Slavonska košarica

Turizam : Slavonska košarica

Turistički klaster Slavonska košarica bio je organizator, a seosko gospodarstvo Zlatni lug u Donjim Emovcima, nedaleko od Požege, domaćin poslovne radionice kojoj je tema "Stvaranje i razvijanje novih turističkih proizvoda članova klastera". Predavač je bio prof. dr. sc. Drago Ružić, redovni profesor na Ekonomskom fakultetu Sveučilišta u Osijeku. Kako je istaknula predsjednica klastera Vesna Živković, radionica i slični projekti uvelike pomažu u poslovanju svim obiteljskim gospodarstvima, obrtnicima, proizvođačima hrane, suvenira... - Riječ je o uglavnom malim poslovnim subjektima, njima je teško samima probiti se do kupaca i korisnika usluga, a još je teže opstati na tržištu. Zato klaster svojim aktivnostima nastoji što više pomoći tim ljudima i iako smo tek u svojoj prvoj godini djelovanja primjetno je da Slavonska košarica ostvaruje rezultate. Nakon nekoliko edukativnih radionica koje organiziramo na različitim lokacijama, slijedi izrada web portala. To nam je prioritet, na portalu će biti objedinjeni svi naši članovi, svoju će ponudu moći predstaviti praktično cijelom svijetu, što će im zasigurno pomoći. Za financiranje projekta web portala smo se prijavili Ministarstvu turizma i vjerujem da će do kraja godine to biti realizirano.

Najveći turistički klaster u Hrvatskoj

Klaster Slavonska košarica u svom je početku, nakon osnivanja, imao 28 članova, a danas ih je više od devedeset. Uključeni su članovi iz Brodsko-posavske, Osječko-baranjske i Vukovarsko- srijemske, a u planu je i da se klaster proširi na Virovitičko-podravsku županiju. Najviše je obiteljskih poljoprivrednih gospodarstava i obrtnika, a osim njih članovi klastera su i razne udruge te turističke agencije. Time se ispunjava sve što je zamišljeno kada se krenulo u osnivanje Slavonske košarice , pa je svoje zadovoljstvo iskazao i Mirko Duspara , gradonačelnik Slavonskog Broda, koji je bio osnivač klastera: - Od Katarinskog sajma 2011. godine, kada smo prvi put javnosti predstavili klaster, učinjeno je puno, što se vidi ne samo u broju članova. Ako gledamo turizam i turističku ponudu, Slavonska košarica je sada najveći klaster u Hrvatskoj, što znači da smo na dobrom putu. Kada smo pripremali osnivanje klastera, osnovna zamisao bila nam je pomoć koju treba pružiti proizvođačima prehrambenih artikala, rukotvorina, vina, rakija, sokova... Već desetljećima se priča o povezivanju "plave" i "zelene" Hrvatske, ali sve se odvijalo sporo i preslabo. Sada smo, uz aktivnosti klastera, krenuli ozbiljnije raditi na tom planu, pa već u listopadu imamo tri dana predstavljanja naše ponude na jadranskoj obali. Tako ćemo 10. listopada biti u Zadru, dan kasnije u Šibeniku, a treći dan smo u Splitu. Ovo je sada pravo vrijeme kako bismo ponudu predstavili tamošnjim hotelijerima i ugostiteljima i bit će dovoljno vremena da se suradnjauspostavi do sljedeće turističke sezone. Razmišljamo da klaster predstavimo i tjedan nakon toga, na Danima hrvatskog turizma u Dubrovniku jer tamo će biti svi turistički djelatnici Republike Hrvatske. Predstoji nam edukacija članova kako bi sami svoje proizvode mogli pokazati i ponuditi na web portalu, a onda će sigurno krenuti i ugovaranje poslova. Imamo dobru suradnju s Ministarstvom turizma i Turističkom zajednicom i sigurno je da klaster ima budućnost.

Jedan od članova klastera je i obiteljsko gospodarstvo Đure Štefančića iz Gornje Vrbe, koje se bavi uzgojem i preradom malina. Štefančić je odmah po osnivanju prepoznao vrijednost klastera te se priključio "obitelji" Slavonske košarice : - Mi radimo već 23 godine i slobodno mogu reći da smo stvorili brend od naših proizvoda. I mi smo se pridružili klasteru, kao što bi i svaki drugi proizvođač u Slavoniji sigurno imao interesa udružiti se u asocijaciju kakva je Slavonska košarica. Naime, da bismo bili spremni izaći na tržište, kako Hrvatske tako i Europe, mi moramo zajednički nastupiti jer sami i razjedinjeni ne možemo učiniti puno. Zato naše gospodarstvo želi biti dio klastera jer svi mi zajedno moramo stvoriti proizvode koji će biti ne samo slavonski već i nacionalni brend.

Prof. dr. sc. Drago Ružić

Web portal i geolokacijske aplikacije

- Slavonska košarica je na svom početku i trebamo slijediti dobre primjere kakvih ima u nekim hrvatskim regijama, gdje su ugostiteljsko-turistički proizvodi doprinijeli brendiranju toga kraja. Dobri primjeri su Istra, koja sa svojim tartufima i malvazijom stvara odličnu turističku priču već desetljećima, pa i Varaždin sa svojim Špancirfestom, manifestacijom koja uvelike pomaže brendiranju cijeloga grada i županije. U skoroj budućnosti Slavonska košarica i proizvodi iz ove regije i te kako će doprinijeti brendiranju cijele Slavonije i Baranje. Jedan od prvih koraka u radu Slavonske košarice je otvaranje web portala koji je neophodan, a već sada moramo razmišljati i o geolokacijskim aplikacijama uz pomoć kojih će svi članovi klastera moći biti prepoznati kroz mobilne uređaje. Na taj način će svaki turist, svaki zainteresirani putnik koji prolazi kroz Brod, Požegu, Osijek... moći na svom uređaju vidjeti ne samo gdje se nešto može kušati, već i doći na mjesto proizvodnje i upoznati se sa svim detaljima nastanka autentičnih proizvoda. Jedan od smjerova razvoja klastera je i kvalitetno upravljanje, u marketinškom, organizacijskom i proizvodnom smislu i sigurno će za te poslove trebati profesionalac. U početku će biti dovoljna jedna ili dvije zaposlene osobe, a kasnije i više.

Posavska Hrvatska : Zabavili se i naučili uz program živuće povijesti
Zabavili se i naučili uz program živuće povijesti

Slavonski Brod ovaj tjedan živi „U svijetu bajki Ivane Brlić-Mažuranić”, a mnogobrojna djeca posjećuju grad i ispunila su ga veseljem, smijehom. I Turistička zajednica područja „Slav ...

Posavska Hrvatska : Najbolji i najljepši
Najbolji i najljepši

U organizaciji novoosnovane Turističke zajednice područja Slavonski Brod-Posavina i ovoga su proljeća i ljeta provedene tradicionalne akcije natjecateljskog karaktera u kojim su birani najbolji ugosti ...

Posavska Hrvatska : Vino u Tvrđavi Brod
Vino u Tvrđavi Brod

Unatoč tome što je slavonskobrodsko područje poznat vinorodni kraj, još uvijek je na vinskoj karti nedovoljno poznat i prisutan, pa su to Brođani, sommelieri Dino Klem i Dalibor Velički odlučili promi ...

Posavska Hrvatska : U lijepoj Slavoniji
U lijepoj Slavoniji

Meridiana Slavonica još jednom se pokazala kao odličan domaćin

Posavska Hrvatska : Za novo razdoblje obogaćena ponuda
Za novo razdoblje obogaćena ponuda

Novoosnovana Turistička zajednica „Slavonski Brod - Posavina” , u koju su se udružile turističke zajednice grada Slavonskog Broda i općine Bukovlje, Gornja Vrba i Podcrkavlje, konstituirana je s 10. ožujka ove godine. Na drugoj sjednici Skupštine, 24. travnja, usvojen je i program rada za 2023. godinu, koji je javnosti predstavljen s upravo osmišljenim novim eno-gastronomskim kulturno-turističkim programom

Posavska Hrvatska : Itekako imamo što ponuditi
Itekako imamo što ponuditi

Suhomesnati proizvodi, vrhunsko bučino ulje, sjajna vina, rakije...

Posavska Hrvatska : Pristupačni turizam za osobe s invaliditetom
Pristupačni turizam za osobe s invaliditetom

Nastavljajući s aktivnostima u sklopu projekta „Dobra klima za turizam”, kojega udruga Eko Brezna provodi u partnerstvu sa Sveučilištem u Slavonskom Brodu, organiziran je 28. veljače okrug ...

Posavska Hrvatska : Za ljepši i ugodniji grad
Za ljepši i ugodniji grad

Svečanost proglašenja najljepše uređenih izloga u blagdansko vrijeme počela je promocijom kalendara za 2023. godinu kojega je Turistička zajednica grada Slavonskog Broda izdala u suradnji s Turistički ...

Posavska Hrvatska : Trećina ležajeva u privatnom smještaju
Trećina ležajeva u privatnom smještaju

Turistička zajednica grada Slavonskog Broda i Katedra za turizam Ekonomskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu provode od ožujka ove godine projekt „Uspostava sustava dodjele oznake kvalitete (labe ...

Posavska Hrvatska : Svečano otvoren turistički ured
Svečano otvoren turistički ured

Svečano je 19. listopada otvoren ured Turističke zajednice Meridiana Slavonica u Oriovcu, u Ulici Mate Gabrića 11-13.Načelnik općine Brodski Stupnik Goran Jelinić podsjetio je da je ova turistička zaj ...

Posavska Hrvatska : Cikloturizam – inovativni odgovor na klimatske promjene
Cikloturizam – inovativni odgovor na klimatske promjene

- Cikloturizam je najbrže rastuća grana turizma u Republici Hrvatskoj, a u Slavoniji i Baranji imamo idealne uvjete za razvoj cikloturizma. Posljednjih se godina kroz EU fondove dosta ulaže u izgradnj ...

Posavska Hrvatska : Bijelo i zeleno, dobitna kombinacija
Bijelo i zeleno, dobitna kombinacija

Umjesto zelenoga travnjaka, koji je izgledao prekrasno ali ubrzo i propao, Dragica Obučina uz pomoć vrtlara stvorila je pravu bijelo-zelenu oazu punu zanimljivih oblika i tekstura s pokojim naglaskom boje

Posavska Hrvatska : Zalazak sjaji punim sjajem
Zalazak sjaji punim sjajem

Predstavljena su vina iz vinarija Vučković, Grozdanović, Jakob, Jurković i Galić

Posavska Hrvatska : Ključan je održivi razvoj
Ključan je održivi razvoj

U sklopu brojnih aktivnosti projekta Dobra klima za turizam, kojega Udruga Eko Brezna provodi u partnerstvu sa Sveučilištem Slavonski Brod od 2. ožujka 2020. godine, održavaju se okrugli stolovi i str ...

Posavska Hrvatska : Zanimljivi kostimirani likovi
Zanimljivi kostimirani likovi

- Ovakvi izleti su iznimno važni, to je na neki način i izvanučionična nastava, a djeca najviše uče zorno i u praksi. Ovdje upoznaju lik i djelo Ivane Brlić-Mažuranić, sudjeluju u dječjoj kulturnoj ma ...

Posavska Hrvatska :  Šezdeset obitelji pruža turističku uslugu smještaja
Šezdeset obitelji pruža turističku uslugu smještaja

Tijekom 2019. godine u Slavonskom Brodu je rastao turistički promet, bilo je 25.494 dolazaka, te je ostvareno 43.419 noćenja. Uslijedio je nagli pad 2020. godine kada je bilo 11.095 dolazaka i 23.456 ...

Posavska Hrvatska : Turistički potencijal
Turistički potencijal

Uoči Dana općine Sibinj svečano je otvoreno šetalište uz jezero Petnja uređeno u sklopu projekta Opremanje i uređenje staza na jezeru Petnja”. Projekt je to vrijedan gotovo 600.000 kuna i u stop ...

Posavska Hrvatska : Roditelji traže povrat novca za neostvarena maturalna putovanja
Roditelji traže povrat novca za neostvarena maturalna putovanja

- Moja kćer je s Klasičnom gimnazijom fra Marijana Lanosovića u kolovozu 2020. godine trebala na maturalac u Grčku koji je zbog pandemije otkazan. U ožujku 2020. godine uplatila sam agenciji Astralis ...

Posavska Hrvatska : Gimnazijalci i kravate
Gimnazijalci i kravate

Kad su hrvatski panduri na čelu s barunom Trenkom umarširali u Pariz posebno su na njima bile zamijećene marame oko vrata. Naime, na rastanku kod odlaska u rat djevojke, zaručnice, supruge su svom lju ...