Sedamdeset
i šest fiš-majstora okušalo se prošloga vikenda u pripremanju
ribljeg specijaliteta slavonsko-baranjske kuhinje na parkiralištu
pored Stadiona kraj Save u Slavonskom Brodu. Za odličnu organizaciju
Otvorenog prvenstva grada Slaovnskog Broda u kuhanju fiša zaslužna
je slavonskobrodska Turistička zajednica kojoj su se u organizaciji
pridružili Športsko-ribolovni savez Brodsko-posavske županije i
Kajak-kanu klub "Olimpik". Iznimna posjećenost ove
manifestacije samo potvrđuje njenu održivost i važnost kroz svih
ovih 14 godina koliko traje.
-
Iako je istovremeno bilo mnogo drugih događanja, veliki je broj
Brođana izašao na Savu jer Brođani žive sa Savom tako da je i
ovogodišnja fišijada u potpunosti uspjela - zaključio je
gradonačelnik i predsjednik Turističke zajednice Mirko
Duspara.
Atraktivna vožnja Savom
Kajak-kanu
klub "Olimpik" drugu je godinu na Savu "doveo"
dragon
boat
,
atraktivne čamce sa zmajevim glavama i bubnjevima, a mnogi su se
građani provozali rijekom u kanuima i kajacima. Predsjednica Kluba
Vlasta Novaković
najavila je zajednički projekt s Turističkom zajednicom nabavke tih
atraktivnih čamaca čime bi se obogatila turistička ponuda
Slavonskog Broda. I gradonačelnik se složio da bi sličnih
događanja trebalo biti i više kroz godinu, a najavio je produženje
keja prema ušću Mrsunje gdje će se graditi putničko pristanište
tako da bi kruzeri mogli pristajati i u Slavonskom Brodu. Da
gastromanifestacijama možemo privući goste, potvrdio je i poznati
hrvatski bloger, novinar i putopisac
Domagoj
Jakopović
Ribafish
koji je na fišijadu došao na poziv predsjednika Curling kluba
Legija Darija Sojčića. -
Prošle
godine sam bio na pečenkijadi i to je san snova. Za čovjeka poput
mene koji je odrastao na zagrebačkom asfaltu nema veće sreće.
Ovako nečeg poput fišijade nema kod nas u Zagrebu i oduševljen sam
svime, a siguran sam da je neki moj predak bio sa Save - rekao je uz
smijeh Ribafish.
Sajam "Slavonija na Savi"
Ove
godine uz Fišijadu se nije održala završna priredba "Lijepa
naša Sava" jer je organizator projekta sve resurse usmjerio na
pomoć stradalima u svibanjskoj poplavi koja je pogodila županjski
kraj. - No, uključili smo se u ovu hvale vrijednu aktivnost u
Slavonskom Brodu jer i sam broj ljudi koji je iz godine u godinu sve
veći govori o važnosti ovoga projekta. Baš ovdje u Slavonskom
Brodu vidimo kako se grade i iz godine u godinu proširuju turistički
sadržaji kojima smo bliže Savi i zato smo tu. Coca Cola je uvijek
uz Savu, Slavoniju i uz Brođane - zaključio je
Igor
Ćutuk
,
rukovoditelj Odnosa s javnošću Coca Cola HBC Hrvatska i voditelj
projekta Lijepa naša Sava.
U
sklopu fišijade održan je i tradicijski sajam "Slavonija na
Savi" na kojemu se predstavio Turistički klaster "Slavonska
košarica".
Pobjednici
fišijade
Tko zna zna
I
ove su godine titule fiš-majstora osvojila već poznata imena u
"svijetu fišijade". Komisija u sastavu Stjepan Balen,
Ivica Primorac i Josip Buljan treće mjesto dodijelila
je Vinku Smoljancu iz Vrbja, koji je četvrti put izašao na
pozornicu slavonskobrodske fišijade, osvajao je i prvo i drugo, te
drugi put treće mjesto. Drugo mjesto osvojio je Josip Antolović
iz Beravaca koji je rekao kako je recept za dobar fiš malo truda,
puno dobre volje i ljubavi. Ove godine bio je drugačiji sustav
bodovanja, a prvi put je za fiš, otkako se fišijada organizira u
Slavonskom Brodu, dodijeljen maksimalan broj bodova, 25, osvojio ih
je prošlogodišnji pobjednik Josip Kitanović
iz
Velike Kopanice.
-
Mi smo Kopančani poznati fiš-majstori. Prošle smo godine osvojili
126 pehara, nas sedmorica iz godine u godinu u cijelom istočnom
dijelu Hrvatske postižemo jako dobre rezultate, a u ovoj smo godini
do sada osvojili 15 nagrada. Onaj tko zna zna - kaže pobjednik
Kitanović.
Napominje
da je za dobar fiš važna kvalitetna, svježa riba, dobra paprika
koju nabavljaju iz Bezdana, dodaje da juha mora biti kompaktna, ali
prije svega, kaže, potrebno je iskustvo, što više kuhati i onda će
fiš biti pravi.