U sklopu četverogodišnjeg projekta " S osmijehom u školu 3" kojega provodi Brodsko-posavska županija, održana je 14. prosinca edukacija stručnih komunikacijskih posrednika, odnosno tečaj hrvatskog znakovnog jezika.
- Šesta je godina kako Brodsko-posavska županija provodi ovaj projekt koji je ove godine nešto drukčiji jer smo sukladno stupanjem na snagu Pravilnika o pomoćnicima u nastavi i stručnim komunikacijskim posrednicima organizirali i edukaciju za komunikacijske posrednike i tako ćemo pružiti komunikacijsku potporu gluhim, nagluhim i gluhoslijepim učenicima u drugom polugodištu u našim osnovnim i srednjim školama. Imamo ukupno šest komunikacijskih posrednika sukladno potrebama naših škola i 50 pomoćnika u nastavi. Ovo je zaista kvalitetan i koristan projekt jer iz godine u godinu u našim školama postoji veliki broj učenika kojima je ta pomoć potrebna, a želimo ujednačiti mogućnosti svoj djeci - napomenula je dr. sc. Anica Vukašinović, v. d. županijske pročelnice za obrazovanje, šport i kulturu.
Podsjetila je da je prije stupanja na snagu Pravilnika Ministarstvo znanosti i obrazovanja dozvolilo da gluhi, nagluhi i gluhoslijepi učenici imaju pomoćnika u nastavi koji nisu educirani da im pruže i komunikacijsku potporu što će stručni komunikacijski posrednici nakon ove edukacije moći.
Šest komunikacijskih posrednika u školama
Tečaj znakovnog jezika u Gimnaziji "Matija Mesić" vodi Marija Kefelja iz Društva stručnih komunikacijskih posrednika iz Zagreba: - Česta je zabluda da je znakovni jezik samo jezik znakova, odnosno da se riječ samo zamijeni za znak. Svaki znakovni jezik, pa tako i hrvatski, ima gramatičku strukturu, pravila i uči se kao bilo koji strani jezik, što znači da biste bili fluentni potrebno je šest do sedam godina napornog rada, druženja s gluhim osobama. Zadovoljna sam što je veliki broj zainteresiranih za ovu edukaciju, polaznici su odlični, sjajni mladi ljudi, iznimno su talentirani i jako brzo uče tako da su neke stvari, koje su planirane za drugi stupanj, već uspjeli svladati.
Stručni komunikacijski posrednik čini most između gluhog i čujućeg svijeta, spaja ta dva svijeta i sigurno ovakve edukacije puno znače gluhima.
Svi polaznici edukacije na kraju polažu pismeni i usmeni ispit kojim će biti obuhvaćena i teorija povijesti i kulture gluhih, osnovni termini i glavne skupine riječi.
(Više u tiskanom izdanju Posavske Hrvatske)