Dugo planirani susret s pasioniranim zaljubljenikom u oldtimer automobile i motocikle, Zdenkom Bratekom iz Vrbove, konačno je realiziran kad nam je dojavio: - I treći je spreman!
I ima se što vidjeti. U lijepo uređenom dvorištu Zdenka Brateka zatekli smo pet automobila, od kojih su dva nova, i njih Zdenko i supruga koriste svakodnevno. No, oni nas nisu zanimali, već su nas privukla tri posebna, Fiat Balilla iz 1934. godine (990 kubika), Citroen Spaček iz 1974. (600 kubika) i Matra 530 iz 1972. (1600 kubika). Sređeni su u potpunosti, a tek poneki detalj tapacirunga Fiata Balille još se ušminkava. Zvuk njihovih motora je savršen, od gotovo nečujnog Spačeka preko savršenog dubokog takta Balille, do robusnog zvuka motora Matre koja kao da poziva na utrke.
- Počeo sam s jednim Spačekom kojeg sam prodao, potom sam imao zanimljiv Mercedes 220, onda je uslijedila ova Matra i Spaček, pa lani u kolovozu Balilla koja je najatraktivniji model prije Drugog svjetskog rata. Ja ga zovem "Musolinijev model", dosta je rijedak, u Hrvatskoj ih ima devet. Potječe iz Zagreba, a kupljen je u Cerni kod Vinkovaca. Takav automobil u derutnom stanju stoji najmanje oko deset tisuća eura, a ovaj moj otprilike četiri puta više. Spačeka sam nabavio prije desetak godina i u njega sam uložio nekoliko tisuća eura kako bi bio ovo što je sada. To je kultni automobil za kojeg volim reći da ima dušu. Tko ga je jednom vozio, u većini slučajeva zavolio ga je za čitav život. Lani smo kći i ja bili s njim u Samoboru, na Svjetskom susretu oltimera, i bilo je prekrasno vidjeti koliko se taj automobil dopao ljudima. Bilo je na tisuće Spačeka, Dijana, Amija i drugih sličnih Citroenovih vozila. Dobar sam s dragim kolegama Silvijom i Gumenim iz Slavonskog Broda koji, baš kao i ja, obožavaju ovu vrstu vozila. Oni su dali poseban doprinos poštivanju tih kultnih automobilskih uradaka.
Zdenko kroz smijeh govori da ne smijemo zaoraviti kako je Spaček zapravo višenamjenski kabriolet kojeg su jako voljeli mladi. On ima i "širajzli-mjenjač" koji je na bazi istog sistema mjenjača kao kod ostalih vozila.
Kada je riječ o Matri, takvih je 9.400 vozila u svijetu, u dvije varijante: SX i LX, a Zdenko posjeduje varijantu SX kojih u cijelom svijetu ima samo 2.600 komada.
(Više u tiskanom izdanju Posavske Hrvatske)