Održana edukacija na temu „Fiskalizacija 2.0 - obveze, prilike i izazovi“
U prostorijama Hrvatske gospodarske komore – Županijske komore Slavonski Brod 4. lipnja je održano stručno predavanje na temu „Fiskalizacija 2.0 - obveze, prilike i izazovi“, koje je okupilo brojne poduzetnike, računovođe i predstavnike gospodarskog sektora. Edukacija je organizirana s ciljem informiranja poslovne zajednice o novostima koje donosi najavljeni projekt Porezne uprave – „Fiskalizacija 2.0“. Maja Balen Mušija, viša stručna suradnica HGK - Županijske komore Slavonski Brod uvodno je pozdravila sudionike i naglasila da je to jedna u nizu edukacija koja je organizirana sukladno iskazanom interesu poduzetnika.
Predavanje je vodila Gordana Prebeg, iskusna računovođa i konzultantica za poslovne i IT procese, koja je kroz praktičan pristup sudionicima približila nadolazeće zakonske obveze, tehničke zahtjeve i potrebne prilagodbe koje će poduzetnici morati provesti u poslovanju. - Fiskalizacija 2.0 značajno mijenja odnose između poduzetnika i računovodstvenih servisa: računovodstvo više ne može voditi poslovanje “umjesto” klijenta, već isključivo na temelju potvrđenih, elektronički izdanih i fiskaliziranih dokumenata. Mali poduzetnici moraju preuzeti aktivniju ulogu: izdavati račune, pratiti zaprimljene ulazne eRačune, potvrđivati ih i evidentirati plaćanja. Ova promjena zahtijeva sustavno praćenje plaćanja i bolju usklađenost između poduzetnika i računovodstva, uz moguće dodatne administrativne zadatke za obje strane. Suradnja se mora redefinirati, kroz jasnije podjele uloga, edukaciju i softversku integraciju - kazala je Prebeg.
Tijekom četverosatnog predavanja obrađene su ključne teme vezane uz uvođenje eRačuna u B2C, B2B i B2G segmentima, korištenje digitalnih certifikata, sigurnu pohranu elektroničkih dokumenata te obvezu e-izvještavanja u poslovanju s javnim sektorom. Posebna pažnja posvećena je praktičnim savjetima kako se pravovremeno pripremiti za nadolazeće promjene i izbjeći dodatne troškove. Sudionici su aktivno sudjelovali u raspravi te su imali priliku postaviti konkretna pitanja i razmijeniti iskustva, čime je dodatno osnažena edukativna vrijednost događanja.
Predavanje je bilo namijenjeno širokom krugu gospodarskih subjekata – od vlasnika mikro, malih, srednjih i velikih poduzeća i obrta, do računovođa i ostalih zainteresiranih osoba koje žele unaprijediti svoje poslovanje i uspješno se prilagoditi zakonodavnim novostima.
Fiskalizacija 2.0 označava važan korak prema modernijem, transparentnijem i učinkovitijem sustavu porezne kontrole u Hrvatskoj. Iako prijelazna faza može biti zahtjevna, pravilnom pripremom i pravovremenim informiranjem moguće je iskoristiti sve prednosti koje novi sustav nudi.
HGK – Županijska komora Slavonski Brod nastavlja i dalje s organizacijom stručnih edukacija usmjerenih na aktualne izazove i potrebe poduzetnika.
Hrvatske tvrtke izlažu na vodećem sajmu transporta i logistike
Hrvatske su se tvrtke od 2. do 5. lipnja predstavile na vodećem međunarodnom stručnom sajmu za logistiku, mobilnost, IT i upravljanje lancem opskrbe. Uz organizacijsku i financijsku potporu Hrvatske gospodarske komore na sajmu Transport logistic u Münchenu sudjelovale su tvrtke Primacošped, Jadroagent, HŽ Cargo, Velebit – promet, Liburnia pomorska agencija i Luka Split.
Svake dvije godine na tom se sajmu predstavljaju najnovija rješenja i tehnologije u prijevozu robe, intermodalnom transportu, skladišnoj logistici, digitalizaciji i automatizaciji procesa. Sudjelovanje omogućuje tvrtkama predstavljanje proizvoda i usluga globalnoj publici.
- Naše hrvatske tvrtke došle su na sajam da pokažu da ni u čemu ne zaostaju na prijevoznom tržištu od europske i svjetske konkurencije, a očekujemo daljnji rast i razvoj. U sljedećih deset godina velike investicije države u obnovu i izgradnju nove prometne infrastrukture od preko sedam milijardi eura pomoći će da Hrvatska u potpunosti iskoristi svoj odličan geoprometni položaj u Europi. Kvalitetniji prometni pravci prema susjednim zemljama omogućit će našim tvrtkama nove terete i dodatni rast, odnosno da postanu regionalni lideri u transportnom sektoru - istaknuo je direktor Sektora za promet HGK Dario Soldo.
- Naše prvo izlaganje na ovom sajmu predstavlja važan iskorak prema jačanju međunarodne prisutnosti i širenju poslovnih prilika. Dugoročni cilj je internacionalizacija poslovanja, s posebnim fokusom na tržišta Sredozemlja i Zapadne Europe, gdje vidimo prostor za rast i uspostavu novih partnerstava. Nastavljamo ulagati u razvoj infrastrukture i usluga, s ciljem da postanemo ključna točka za povezivanje jugoistočne Europe sa svjetskim tržištima - rekao je direktor Luke Split Filip Rogošić, istaknuvši važnost potpore Komore u jačanju međunarodnog poslovanja.
Da su sajmovi ključni za predstavljanje usluga, jačanje konkurentnosti te praćenje trendova i inovacija u logistici, potvrđuju i iz tvrtke HŽ Cargo. - Kao vodeći željeznički teretni prijevoznik u Hrvatskoj i regiji, HŽ Cargo redovno sudjeluje na sajmovima logistike i transporta diljem Europe. Ovogodišnji sajam Transport Logistic u Münchenu predstavlja priliku za daljnje jačanje međunarodne suradnje i pozicioniranje HŽ Carga na europskom tržištu željezničkog teretnog prijevoza - istaknuo je direktor prodaje HŽ Carga Tin Simonić.
Jedna od najznačajnijih hrvatskih špediterskih tvrtki Primacošped očekuje uspostavljanje novih poslova na području srednje i istočne Europe koji bi bili vezani uz pomorstvo i razvoj luke Rijeka. - Sudjelovanje Primaca na sajmu Transport Logistic u Münchenu je izvrsna prilika za povezivanje s globalnim partnerima i uvid u najnovije logističke trendove. Zahvaljujemo HGK na potpori i organizaciji nastupa, koji je pridonio našoj vidljivosti i jačanju međunarodne suradnje - rekao je Boris Vavra, direktor prodaje u Primacošpedu.
Štand su posjetili državni tajnik za željezničku infrastrukturu Žarko Tušek i ravnateljica uprave za željezničku upravu i promet Jasna Divić. Sajam Transport logistic platforma je za umrežavanje, razmjenu iskustava i promociju inovacija, što je od iznimne važnosti za konkurentnost i rast djelatnosti. Prošle izdanje je na 135.000 m² izlagačkog prostora u deset paviljona i na vanjskom izložbenom prostoru okupilo više od dvije tisuće izlagača iz 67 zemalja i regija. Većina izlagača, kao i posjetitelja, dolazi izvan Njemačke.